Mart 12, 2017

Ürperten Hokkabaz


 Yağmur damlaları usta bir hokkabaz. Gözyaşımı kaybediyor aniden. Aralara sular serpiştiriyor ki görmek istediğimiz şey aslında damlalardan ibaret olsun. Bulutlar ise hokkabaz kitabı. Sayfaları araladıkça damlalar adeta kesilen yaradan fışkıran kan gibi yere rastgele dökülüveriyor. Ağlamaklı oluşum beni zayıf  kılıyor her zaman. Sağ bacağımın bir anda titremesi ya da ellerimin bir anda buz tutması beni güçsüz gösteriyor. Ellerimi her suratıma götürdüğümde duvarların bana doğru koştuğunu hissediyorum. Her kulaklık çözmem de ise üzüleceğimi biliyorum. Her gülüşüm de de bir gün ağlayacağımın farkındayım. 

Son sayfayı okuyamadan denize düşmüş kitap gibiyim. Sonum belli değil, yolum belli değil. Bir karaya vuracağım elbette ama anlaşılmak için ilk sayfadan okumaya başlayacaklar. Bazısı atlayarak okuyacak, o zaman da biplenen komedi filmi gibi duracağım. Hissettiklerini dökmeyi becerebilseydi insan, tek cümle yazardı. O da mı yetmedi? Bir roman dolusu kelime saçardı. Ama yok, dökmek bize göre değil. Yazarken bile yere dökülen o ateşten sözleri içime gömüp devam ediyorum. Kıyamıyorum bazı kelimelere, dertlere. O kadar samimi ki gözyaşlarım, parmaklarıma düşüveriyor ve "Tek kelime daha yazma." diyor sanki. Fakat hırçın parmaklarıma söz geçmez vesselam. Bir gün inadımı kırıp yazmayacağım. O gün de herhalde 5 karış bir odada olacağım. Tüylerimin ürperişini etlerime dağıtacağım. Tek nefeslik bir yerde bir nefes bile alamayacağım.

Şimdiye kadar karşılaştığım en iyi dostlar kalbim ve aklımdır. İkisi de daima kusurlarını örtüp duruyor. Bence kalbim beynime hançer saplayacak böyle hissediyorum ama dostlukların işi belli olmaz. Düşmandan gelecek hançere hazırsın o yüzden ne kadar derine de saplansa pek bir acısı olmaz. Fakat dostunun güneşi bile seni yakar. Kara kara düşünürsün ama aslında her şey bembeyazdır, açık seçiktir. Düşmanı dost bellemeyin. Dosta da düşman olmayın.

Hiç fikrimizin olmadığı bir kitapta, söylenen bir cümle o kitapta ki en güzel şey gelebilir. Fakat aslında kitabı okuyup bunu bir daha düşündüğümüz de belki de en saçma cümleden söz etmişizdir. Yani, insanları tanımaya çalışın. Ağzına bal çalan her arıyı kraliçe zannetmeyin.

Şöyle de bir şey var ki, bir insan bir şey hakkında ne kadar yorum yapıyorsa, o kadar az şey biliyordur. Adını sanını unuttum ama çok önemli bir profesöre "Felsefe nedir?"  diye sorarlar ve "Bilmiyorum." cevabını alırlar. Aslında bilmek bir şeyler söylemek değildir. Çok konuşursan çok kaybedersin. Çok kaybedersen de hiç kazanmamış gibi görünürsün. 

Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

20 yorum:

  1. GENÇ YEĞENİM KENDİNİ ÖZETLEDİĞİN BİYOGRAFİNDEN DE ANLADIĞIM KADARI İLE TAM BİR DELİ KANLISIN..!? DELİ EDEBİYATIMIZDA YİĞİT ANLAMINA GELİR..! YİĞİT GÖZÜ KARARMIŞ,KORKUSUZ,CESUR KİŞİ DEMEKTİR..! HER NE KADAR KENDİNE AŞIRI GÜVENİNDEN DOLAYI ANLATIMLARININ BİR ÇOĞUNDA KENDİNE ÖVGÜ VE BAZEN DE HAKARETİMSİ ELEŞTİRİLER GÖRÜYORSAM DA; BU SENİN GİBİ BİR GENCE YAKIŞIR..!? BAŞARILAR DİLİYORUM VE FELSEFENİN OLMASINI TEMENNİ EDİYORUM..!SEVGİ İLE KALIN DUYCAN AĞBEYİN..!D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim, eyvallah :)

      Sil
    2. Senin resmini görünce öyle kucaklamak geldi ki içimden. Nasıl da hasret kalmışım oğlumu kaybettiğimden beri ona benzer birine, annesinin duygularına benzer şeyler hissetmeyi :(
      Çok akıllısın Samet. Gökler bazen neden öyle ağlarlar ki oğlum? Biriktirip biriktirip belki dünyada yaşanan şeylere tahammül edemeyip, bu yüzden mi ağlarlar ki?
      Sevgiyle gözlerinden öpüyorum.

      Sil
    3. Siz ne mükemmel bir insansınız ya. Oğlunuza benzettiğiniz için çok mutlu oldum ve biraz da hüzünlendim. Yanınıza bir gelsem herşey hallolacak. Teşekkür ederim :)

      Sil
    4. Başımla beraber. Yolun düşerse buralara gel yavrum. Sevgiler sana :)

      Sil
    5. Şu saat itibariyle dikkat dağınıklığımın başladığını fark etmemin üzüntüsünü yaşadım. Niye? Sevgili, Senden Benden Sizden'in yorumunda sesten söz geçiyordu, düşündüm, ben sadece senin resmine ve yazıya odaklanmıştım demek ki bir önceki gelişimde. Ama seni dinledim şimdi, sonra yeniden dinledim. Hayran oldum oğlum. Sen harika bir evlatsın, çok büyük düşünüyorsun. Aklına, zekana ve yorumuna sağlık diyor, sevgiyle gözlerinden tekrar öpüyorum.Allah'a emanetsin Samet.

      Sil
  2. Hmm bu çok derin bir yazı oldu ama. Vallahi şiir tadındaydı. Bayıldım. Hele o tespitlerin yok mu? Harika... Kalemin daim olsun Samet 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun her daim benim için önemli, eksik olma. Cidden olma :)

      Sil
  3. Sözlerini sesinden dinleyebilmek benim için çok değerli Samet. Çok duygulandım nedense böyle bir yanım eksikmiş gibi hissettim kendimi. O yanım belki şehrimdeki yokluğundur. Bence sen ''çok kelime'' yazmaya devam et :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim benim için değerli bir insansın :)

      Sil
  4. Her gülüşümde de bir gün ağlayacağımın farkındayım. Ne kadar güzel bir söz. Çok güzel yazmışsın. Ellerine, yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Harikasın Samet. Yazılarını okumak çok iyi geliyor bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunu bilmem de bana çok iyi geliyor abi eyvallah :)

      Sil
  6. Alıp götürdün bizi kardeşim be.

    YanıtlaSil
  7. Cümlelerin, kendini ifade tarzın çok güzel. Daha doğrusu bir tarzın var. Şimdi videoya da bakacağım. Bu arada sen fotoğraf istemiştin benden. Bir türlü gidemedim oralara. Mayıs ayında duygusalzeka blogunun sahibi Ayşe hatun New York'u gezmeye geliyor. Takip ediyor musun kendisini bilmiyorum ama hayalindeki fotoğrafları o çekebilir diye düşündüm yakın zamanda. Olmazsa yine görev bende sorun yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle düşüncen için teşekkür ederim. Yok hayır ben sizden istedim sadece başkasından isteyecek kadar mühim birşey değil zaten. Nacizane bir sürpriz gibi düşünün. İnşallah yaparsınız sizden güzel şeyler bekliyorum :)

      Sil
  8. bu yazıyı arada dinlerdim şimdi geldim yoksun:(

    YanıtlaSil