Ekim 17, 2016

Bu Hafta Ne Öğrendim? #22


Hiç uzatmadan hemen bilgilere geçiyorum. Çok yorgunum ama sizin için her şeye değer!

1. Netflix Türkiye, Twitter hesaplarında "Leyla İle Mecnun" dizisinin yayınlanabilme olasılığına dair bir tweet attı. Erdal Bakkal emojisinin yer aldığı mesajda "Dünya'nın bu emojiye de ihtiyacı var." denildi. (Allah'ım inşallah başlar çok fazla mutlu olurum.)

2. Uzayda geyiremezsiniz. Dünya'da yer çekimi dolayısıyla yediğimiz yiyecek ve içecekler midenin alt kısmında yer alırken yuttuğumuz gazla yukarısında yer alır ve bunu çıkartma gereği duyarız. Ayrıca uzayda tuvaletinizin geldi an deponuzun dolduğu anlamına gelir. Eğer hemen tuvalet ihtiyacınızı gidermezseniz patlayabilirsiniz. (Bu neydi şimdi Ruhi?)

3. Köpek balıklarının göz şekli insanlarla uyuşur ve bazen göz operasyonlarında kornea bu balıklardan alınabilir.

4. Güneş yıldızının yüzey sıcaklığı 5500C, çekirdek sıcaklığı ise 15.6 milyon C'dir. (Düşünün bir; biz daha 40C sıcaklığa dayanamıyoruz. Allah affetsin.)

5. Osmanlı mezar taşlarında kırık bir gül işlemesi varsa o mezar genç yaşta ölmüş bir kıza ait demektir.

6. İnsan idrarı yani küçük abdesti, zifiri karanlıkta tıpkı fosforlu bir ayakkabı gibi parlar. (Bunu kim keşfetti çok merak ettim.)

7. Kıvanç Tatlıtuğ aslında bir basketbolcu imiş. Eğer kritik bir sakatlık geçirmeseydi dünyaca ünlü basketbolculardan biri olarak tanınacakmış. (Vallaha şaşırdım ama adama her şey yakışır yalan yok.)

Hastalığımı maruz görün bu haftalık bu kadar. Bir iyileşeyim yeni haberlerle döneceğim söz veriyorum.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

9 yorum:

  1. Üzme kendini iyi bak bence :) Ruhi'nin verdiği o bilgi bende de aynı tepkiyi oluşturdu :)) 6. Bilgiyi kim buldu ben de merak ettim 😁

    YanıtlaSil
  2. Ruhi Çenet? :D Çok geçmiş olsun. Bugünlerde herkeste bir hastalık, kırgınlık var. Şu altıncıyı kim keşfetti bende merak ettim. Halk arasında işsizlik olarak nitelendirilebilecek bir bilgi. :D Leyla ile Mecnun için bende sevindim muhtemelen yayınlanacak. Kıvanç Tatlıtuğ'u biliyordum. Okurken çok eğleniyorum bu tür paylaşımlarda. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim iyi dileklerin için. Leyla ile Mecnun sever bir kişi daha buldum vala bana helal olsun :)

      Sil
  3. Öncelikle geçmiş olsun. Gene ilginç şeyler öğrendik sayende. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Mezar taşı ayrıntısına hasta oldum :/ birinci habere ben de çok sevindim bak, gidip biraz daha araştırayım, uykularım kaçtı :D Kıvanç ne olursa olsun gelebilir :D Bu arada teşekkürler yeni bilgiler için ve çok geçmiş olsun :')

    YanıtlaSil
  5. Pazartesi sendromuna iyi gelen yazılar!
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil