Ekim 19, 2016

Michael Sikkofield

Michael Sikkofield

Merhaba dostlar, bugün uzun zamandır takip ettiğim, televizyondaki birçok yüreksiz alimden daha bilgili, bir çocuk gibi bilgiye aç ve tek amacı okuyucularına doğru bilgiyi ulaştırmak olan bir kişiyi sizlere tanıtacağım.

Aslında belki de hepiniz tanıyorsunuz, ya da hiçbiriniz tanımıyorsunuz bilemiyorum. Asıl adı Cemre Demirel fakat kendine Michael Sikkofield ismini vermiş. Prison Break hayranı olsa gerek. Ya da dizinin sonu gibi nelerin olup bittiğini anlamadığımız bir kişilik. Her neyse, Kendisi dini anlamda yazılar yazıyor ve doğru bilinen yanlışlara ya da yanlış bilinen doğrulara açıklık getiriyor.

Ben sadece blog sayfasındaki yazıları okuyordum. Oysa ki Facebook ve Twitter'da da baya yazılar yazıyormuş. Abi bir insan yeni yazı yayınlanınca mutlu olur mu? Ben mutlu oluyorum vallahi. Attığı her yazıyı ve yazıya gelen yorumları okuyorum. Bazen yorumlarda münakaşa ortaya çıkıyor ve insan çok bilinçleniyor.

Ha bakın bu insanın yazdığı her yazıya da olumlu bakıyorum diyemiyorum. Bazı yazıları insanı müşküle sokuyor ve bildikleriyle şüphelendiriyor. Kesinlikle "Burada yanılmış." dediğim birkaç konu var. Zaten her zaman doğru söyleseydi hiç inanmazdım ya o ayrı.

Mesela bir paylaşımında demiş ki: "Bir kişi sizi Kuran'a davet ediyor ve sorularınıza ayetlerle cevap vermeye çalışıyorsa, o bir Müslümandır. Dinleyin, zarar gelmez.
Bir kişi sizi Kuran'a davet ediyor ve sorularınıza ayetlerin yanında rivayetler, uyduruk hadisler üzerinden cevap vermeye çalışıyorsa, o bir mezhepçidir. Dinleyin ama sözlerini ayıklayın.
Bir kişi sizi Kuran'la beraber risalelere, yüzlerce yıl önce yaşamış adamların mutlak doğru kabul edilen kitaplarına, şeyhlere, evliyalara, tasavvufa davet ediyorsa, o bir bordo sarıklı mürittir. Dinleyin ama tersten dinleyin." Bu söyledikleri fazlasıyla doğru. Hatta her 15 dakikada bir reklama gidiyoruz diyen ve program süresinin 3 saati geçdiği bir dini programdan daha çok şey öğretiyor.

Ben şu huyumu çok seviyorum. Bir insan yanlış olsa bile doğruları söylediği anları da vardır. İşte ben o doğrulara inanıyorum, yanlışlara göz yumuyorum. Kimden ne koparacağımı çok iyi biliyorum. Ağzını açıp da her duyduğuna inanlardan olmayın, mantıklı bulduğunuz ve inandığınız her şeyi hayatınızda yer edinirseniz, sizler için bu yeterlidir.

Cemre bir sözünde de şöyle diyor: "Bir film veya kitap, izlendikten veya okunduktan sonra seni Google'da araştırma yapmaya itiyorsa, iyi bir şey seyretmiş ya da okumuşsundur." Mesela bu sözü de çok doğru. Kesinlikle gözlem sonucu ortaya çıkmış bir tespit.

Sikkofield takipçilerinin bir eleştirisi var. O da, kendisinin dini şeyler yazmasına rağmen çok küfür etmesidir. Evet buna bende katılıyorum; yazılarında küfürler olabiliyor. Ama bilmiyorum ya bana samimi geliyor ya da ben sadece anlattıklarına odaklanıyorum. Biliyorsunuz insanlar irdelemeye bayılır. Bir şey daha, kendisi her şeyi söyler. Gerçekten söyler. Bir şeyi söylemekten gocunmaz. Bir dini yazı okurken bir de bakmışınız ki ABD başkanı ibne çıkmış. Bu böyledir, yalan yok.

Size söylediğim bu kişi öyle meşhur biri, kitap imzası vermekten parmağı kopan bir yazar veya şair değil. Psikopatın teki. Kendisinin söylemine göre 6 ay yataktan çıkmadığı bile olmuş. Zaten böyle yazılar yazmak için kafayı yemen gerek. Bakın bu kişi en iyisini de eleştiriyor en kötüsünü de. O yüzden beyniniz elinizdeki telefonlar gibi kapalı bir kutudan ibaretse sakın yazılarını falan okumayın, hatta buradan da ayrılın.

Kendisini seveceğinizi düşünmüyorum çünkü doğruları direk suratınıza tükürüyor. Hırsızlık olduğunu düşündüğü için okuduğu bankacılık hayatını silen bir adam bu. Doğruları söylemekle yetinmeyip direk hayatına işlemiş birisi. Öyle kafasında takke ile gezen, cübbe giyinmiş bir "Mümin" değil. Günde 3 paket sigara bitiren bir psiko. Fakat şu ana kadar müthiş şeyler öğrenmeme aracı oldu. Demek istediğimi anladınız mı?

Her neyse uzatmıyorum. Benim bu alanda en sevdiğim ve saydığım kişi Michael Sikkofield'tır. Çünkü bilmiyorum.

Kendisinin yazılarını okumak için buraya tıklamanız yeterlidir. Gerçekten bilinçlenmek ve düşünce havuzuna balıklama dalmak isterseniz bir göz atın derim. Eyvallah.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

12 yorum:

  1. Ben de takip ediyorum ve her yazısıyla beynimde yeni hücreler üretiliyormuş gibi geliyor. Sorgulama arzusu, daha fazlasını almak için araştırmacı ruha bürünme vs olumlu etkilerinden dolayı hep buralarda olsun istiyorum. Tek sıkıntı, küfürbaz dili bence. İş yerinden bir abiye tavsiye etmek için blogu açtığımda küfürlü dilini unutmuş olduğumu farkedip azcık mahcup olmuştum şahsen :) Şu mahkeme olayları olana kadar, onu erkek sanıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek sanmaya devam et bence çünkü erkek kendisi :) İsmi Cemre evet ama erkek yani :)

      Sil
    2. hadi yaaa, mahkemede görevli olduğunu söyleyen birisi yeminler etmişti sanki bir sitede, erkek değilmiş diye. :))

      Sil
    3. "https://www.youtube.com/watch?v=PN_Kh3CAK28"

      Alın kanıtı :)

      Sil
  2. YouTube'daki Skype konuşmaları çok iyi izlemediysen izle derim. Bana da bir samimi gelmiştir Michael Sikkofield.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim tabii ki ya :) Hal ve hareketleri çok değişik, sanki o cümleleri o yazmamış gibi ne bileyim :)

      Sil
    2. youtube videolarını bilmiyordum sayenizde öğrendim, kendisini gizlemiyormuş ve gerçekten de erkekmiş :D

      Sil
  3. Değişik kalemler hep sevilir ya :) Ama gerçekten değişikmiş :))

    YanıtlaSil
  4. Benim de severek okuduğum biri, ayrıca hakkında söylediklerine de kesinlikle katılıyorum. Bir insanın herhangi bir konuda her söylediğine gözü kapalı inanmakta, hiç eleştirmeden kabullenmek de; diğer yandan yanlış bir ifadesini, aklına yatmayan bir söylemini duyunca hemen diğer düşüncelerine arkanı dönmek de yanlış bana göre. Dediğin gibi sana hitap edenleri duyacak, kendine göre yorumlayacak ve işine bakacaksın :D Diğer türlüsü zaten aklı başında bir insanın yapacağı bir şey değil bence.. Küfür etmesinden ben de gocunmuyorum ya, bana da çok samimi geliyor :D

    YanıtlaSil
  5. Tek sıkıntısı bir koyun siyahsa bütün koyunlara siyah demesi.Genellemeci bir düşünce yapısı var.Onun dışında ciddi derecede delicesine araştıran,okuyan,boş konuşmayan bi şahsiyet.

    YanıtlaSil
  6. İsmi okuyunca fazla tanıdık geldi. Daha ortaokul yıllarında okuduğum biriydi. O zaman bile düşüncelerinden çok etkilenmiştim

    YanıtlaSil