Ekim 24, 2016

Bu Hafta Ne Öğrendim #23


Nedense kendimi hiç yayın yüklemeyen biri gibi hissettim. Böyle 2-3 hafta yok olmuşum gibi olmadı mı sizce de? Ben öyle hissettim her neyse tamam ya geri dönüş yapalım. Nasılsınız reyizler? Ben iyi değilim ya onu sonra anlatırım. Gelin size bu hafta ki bilgileri aktarayım. (Uzun tutuyorum değerinizi bilin.)

1. Thomas Edison ampulu bulduğunda Nicola Tesla laboratuvarında ampulü kullanıyordu. (Yaşadığımız her şey yalan mıydı Edison?)

2. İnstagram'a canlı yayın özelliği geliyor. İsmi "Go İnsta!" olan bu yenilik yakın zamanda telefonlarınızda olacak ya da olabilir diyelim. (İnstagram ne olur böyle bir şey yapma.)

3. İstanbul'un lanet olunası bir trafik sorunu var bunu hepiniz biliyorsunuz. İBB, bu sorunu çözmek için yeni bir proje olan Havaray'ı bizlere sunuyor. Adından da anlaşılacağı üzere yerden yüksek bir yerde ulaşım sağladığı için günlük hayatta hem kolaylık sağlayacak hem de insanlara boş alan kalacak. Bu arada proje yakında başlayacak ve 2019'da halka açılacaktır. (Şimdi insanlar toplu taşıma aracından bıktığı için böyle bir şeyin yapılması bilmiyorum yarar sağlayabilir evet ama tam bir çözüm getirir mi düşündürür. Sorun aslında İstanbul'da değil, insanların da. Her ailenin en az 3 arabası olduğundan ve ulaşım konusunda neredeyse yatarak yolları geçireyim dediklerinden bizden olmaz. Ulan amerika'da Hollywood yıldızları metro kullanıyor bizdekiler 2 şarkı çıkarınca hemen Porsche'ye sarılıyor. Neyse, hayırlısı.)

4. Çin'de neredeyse 700 milyon insan mikroplu su içiyor. Zaten Çin'in yeraltı sularının %80'ni kirli sudan oluşmaktadır. (Gerçekten çok kötü.)

5. Hazır konu sudan açılmışken; ortalama bir duş 75 litre su harcar ve Afrika, Asya gibi kıtalar da yaşayan insanlar temiz suya ulaşmak için 6 km yol yürürler. (Adalet, kirli atlet.)

6. Dünya'da en çok bakteri Amerikan Doları'nın üzerinde bulunuyor. (Yani gidip tuvalete elinizi sürtseniz daha iyi. Çok ciddiyim. Hatta bir bilgi daha vereyim, telefonlar bakteri açısından alaturka tuvaletlerden daha az bakteri saçıyor. Bu yüzden telefonlarınızı ya da teknolojik aletlerinizi sık sık silin.)

7. Kağıt paranın o metalik kokusu aslında demir veya bakır ile etkileşime girince parçalanan vücut yağlarının kokusudur. (Bende sanıyorum ki paranın köpeği olduk. Aydınlandım beeen.)

8. Doğuştan işitme engeli olan çocuğun "Güneş doğarken ya da batarken ses çıkarıyor mu?" sorusunu öğrendim bu hafta. Öğrendiğim en üzücü şeydi.

9. Goh Gweg Enk isimli bir kadın, McDonald's da çalışan en yaşlı kişi. O tam 92 yaşında. (Ben şu yaşımda sipariş etmeye üşeniyorum kadın çalışıyor valla helal olsun.)

10. İstatistiklere göre her gün tüm Dünya'da McDonald's restoranlarından içeri 85 milyon insan giriyor. Buna göre saniyede 75 burger satılıyor. (Hiç sevmiyorum şu hamburgeri.)

11. Her yıl 2.500 solak insan, sağlak olan insanlar için üretilen makineleri kullanırken hayatlarına son vermişlerdir. (Ne kada da komik bi o kada da ilginç.)

12. Karıncalar uyumaz.

13. Kıta isimlerinin hepsi aynı harfle başlayıp aynı harfle biter. (Farklı olsaydı kullanımı zor olurdu bence lisan olarak çok yardımı dokunuyor. İnce ama zekice verilmiş isimler.)

14. Eğer bir insan aralıksız 8 sene 7 ay 6 gün bağırabilseydi, bir kahveyi ısıtabilme başarısına ulaşırdı. (La bi git başkasıyla eğlen ya.)

Gidiyorum tamam, bugünlük bu kadar. Siz de neler yaptınız neler öğrendiniz bir söyleyin bakalım ben merak ederim. Hadi kaçtım Allah'a emanetsiniz.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

19 yorum:

  1. Yine çarpıcı bilgiler
    8. Bilgi oldukça üzücü doğrusu :(
    Bende solagim bilgisayarin faresi sagda olduğu için zorluk cekiyordum küçükken şimdi normal saglaklar gibi kullanıyorum. Ben bilgisayar faresini sorun ederken çalışan insanların daha büyük sorunları varmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol olmak ayrıcalıktır ama niyeyse siz de yan etki yapmış :) Hayırlısı :)

      Sil
  2. Bir solak olarak şu solak insanlara hak vermedim değil :) Hiç mi düşünülmez bir topluluk? Sınavlarda, atölyelerde, üniversite sıralarında ne çektiğimi bir ben bir Allah biliyor. Ha kalkıp hayatıma son vermem elbette ama sıkıntı yani. :)) Birbirinden ilginç bilgiler için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya kollar birbirine geliyor ya çok değişik bir durum oluyor :) Ne demek bir dahakine yine gelirsen sevinirim :)

      Sil
  3. En çok 1. bilgiye şaşırdım ama 6. bilgiyi okurken telefonu yere attım :)) Paylaşım teşekkürler Samet. Yine sayende güzel bilgiler öğrendim :)

    Bu arada bir deli maviyim ile bir mim başlattık seni de mimledim. Umarım davetimi geri çevirmezsin:)

    YanıtlaSil
  4. Çok keyifli bu yazıların. 8'e üzüldüm, 6. madde için para zaten kirli bir şey, 3. maddenin İstanbul'a çözüm olacağını sanmıyorum, 2. maddede instagramın şu hikaye olayını bile sevememişken canlı yayın nedir ya... Teşekkürler erenler, devamı bekliyoruz ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ediyorum beğendiysen ne mutlu bana :) Bu arada senden istediğim şeyi hale bekliyorum unutmadım :)

      Sil
    2. İnşallah aklımda erenler, gökdelenli bir şehir manzarası istiyorsun anladığım kadarıyla, bunun için biraz bekleyeceğim çünkü ben müstakil evlerin olduğu bir yerdeyim. Öyle de olur dersen yakın zamanda gönderirim birkaç fotoğraf. Bu arada instagram kullanıyorsan, günlük fotoğraf ve izlenim paylaşıyorum @amerikali.hatun ⭐

      Sil
    3. Tamam ben beklerim sorun yok, fotoğrafı sitede kullanacağım bu arada o yüzden çok önemsiyorum :) Bekliyorum ben tamam :) Hemen takip ediyorum :)

      Sil
  5. Çok keyifle okudum Samet, ne kadar akıllısın, kendini otomatik olarak gelişmeye adamışsın. Sağır çocuğun sorusu yaraladı beni. Bir de 90 yaşında çalışan kadın. Helâl olsun denir...Seni mimliyorum. Linkini ayarlamaya çalışıyorum. Blog adresini aldım. Haydi bakalım oğlum. O seni üzen, başta sormayın dediğin şey, dilerim telâfisi olacak bir durumdur...Gülen bir yüz ve sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında anlatırım, teşekkür ederim güzel insan.

      Sil
  6. Mükemmel bir yazı olmuş, blogunu çook beğendim ve takibindeyim bundan sonraa :D

    Lütfen sen de benim bloguma göz at :) sofistikedusunur.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. tesla harcanmış bir dahi.Havadan akımla bedava elektrik üretme yöntemleri üzerinde çalışmıştı. Bedava enerji kimsenin işine gelmediği için midir bilmem hiçbir bilim kitabında adı doğru dürüst geçmez. Bu arada sizi blog keşif etkinliğinden buldum takipteyim bloğuma da beklerim sevgiler :)http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Yeniden okudum. Harika bilgiler, tazeledim. Akıllı oğlum benim :)

    YanıtlaSil
  9. Sonuncusu gercekten sacmaymıs 😁 ama instagram haric hepsini hayretle okudum. Birde şu porsche meselesi sonradan gördümcülük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bencede. Yani avrupada pijama giyinmek lüks olsa buradaki herkes hemen onu yapar. Değişiğiz. Teşekkür ederim.

      Sil