Haziran 04, 2017

17 Dikiş İzi


Silinmek gerekir bazen. Gerçekten kaybolmak ister insan bir süreliğine. Fakat silmek, birşeyleri geride bırakabilir. İzler bırakabilir. Ama kaybolmak öyle mi? Yok olur. Hiç olmamış gibi yok olur. Bendeniz, biraz gitmek istedim. Bir şeyler yazıp birileriyle bunları paylaşmak bana çok özensiz geldi. Yazdıklarımı bir yerlerde saklayarak, onlara saygı duydum. Onları sadece var olmasını sağlayanla başbaşa bırakmak istedim.Yani kendimle.

Aslında bana sizi unutturan şey "kargaşa" oldu. İşin kötü tarafı kendimi de unutmama sebep oldu. Elimdeki kalemi öyle sert sıkıyorum ki sanki yazacaklarım daha beklenemeden unutulacak. Pek bahsetmedim ama burası benim bodrum katım. Üst katlarda bir sürü tantana çıktı haberin bile yok. O yüzden inemedim yanına kusura bakma. Burası da amma karanlık, biraz da soğuk. Bensiz ıssız kalmış, üzüldüm.

Kimse benim 17 yaşım olamaz. Ben buraya gelirken öyle bir kaza geçirdim ki, bugün doktorun dikişime 17. imzasıdır. Çok acıtıyor. Her iğne deliği beni öldürecek kadar ağlatıyor. Çünkü bu devamının geleceğinin bir habercisi. Şayet yara kapanmadan kaçmazsam yaralarıma kaç dikiş atılacak bilmiyorum. Gittiğim bu serüven bana daha ne kadar yaralar kazandıracak, onu da bilmiyorum. Tek bildiğim; sağ kalmayacağımdır. Her gün bir önceki günden daha kaskatı kesiliyorum. Siz hiç 17 yaşınızda 80'ni devirdiniz mi? Ben nakavt edeli çok oldu.  Kafamda birçok kişiyi öldürdüm, elime kan izi bulaştırmadan. Hepsinde de haklıydım. Ölmeyi idamlardan daha fazla hakediyorlardı. Günlük hayatınızda gördüğünüz o insanlar, mutlaka birilerini öldürmüşlerdir. Tek bir söze, tek bir darbeye, tek bir mermiye bakar her şey. Hayatınızı gözlerinizi ovuştururken kaybedersiniz. Bir gün güvendikleriniz nefret listenize eklenecektir, kimse bundan şüphe duymasın. Cesaretiniz varsa kafalara sıkın, hayallere değil. Kimse itiraz ettiğiniz bir hayatı yaşamayı bırakacak ya da övdüğünüz bir hayatı zorla yaşayacak zorunda değildir. Hayali olanın hayatı da olur. Kırıklıklardan ne zevk alıyorsunuz? Birilerinin hayali olamadıktan sonra güzel bir hayatınız olmuş, ne yazar ki?


Beli kırık ve ağlamak isteyen bir çocuk bugün. Bugün ilk düşüşüm. İlk yara izim. Annemin acısıyım ve hala da acılarıyım. Eminim ki beni doğurduğu için sevinçli bir kalbi yok. Neden olsun ki? Başarısızlıklarla dolu günler ve haftalar olan bir hayat sürüyorum, sürüklüyorum. Hayat acılı, tatsız tuzsuz devam ediyor. Birisi sanki içimden zevklerimi çalmış gibi. Sanki huysuzluklar yüklemiş gibi. Tam tamamlanmadım sanırım. Beni tamlayacak insanda buralardadır muhtemelen, eminim. Hissediyorum ve hayallere kapılıyorum. Kalbimdeki sofra ona da, size de yeter. Hayallerimden vazgeçirecek insanlardan uzak durursam, uzun bir serüven beni bekliyor. Fakat yıllar sonra buralara gelip gülmek istemiyorum. Çünkü insan o zaman kaybediyor. Geçmişe gülmek, ağlamanın bir diğer versiyonu.

Her neyse, bugün doğum günüm. Her zaman uyudum, bugünde öyle yapacağım. Çünkü doğmak, uyumaktır. Ve Zakkum ne diyor; "Uyuman gerekir, büyümen için." Uyumaktan kastım kafayı yastığa gömmek değildi yanlış anlamayın, gerçekten uyumak, düşümsemek.

Seni ve sizleri bir şarkıyla birlikte bırakıyorum. Umarım hepimiz şu fani Dünyadan daha fazla yara ve yara izi biriktirmeden göçeriz. Hayallerinizi takip edin.
Kötü İnsanları Tanıma Senesi - Sagopa Kajmer
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

17 yorum:

  1. Sevgili ve değeri bende gittikçe artan, yazdıklarını okurken hissettiklerimin tek çıkış yolu gözlerimin sıvısı olan, beni etkileyen Samet oğlum. İlk tanışmamızı hatırlıyorum da o zaman da birbirimize dürüsttük. Sanki isyanlarımız da birbirine benzer gibiydi. Ama senin bu yaşında yazdıklarından anladıklarım beni acıtmakla birlikte, senin için dua ediyorum. Çok fazla anlıyorsun ve çok çarpıcı anlatıyorsun. Tamamen gerçek yazdıkların. İsyanlarında haklısın. Senin dilerim hayal edemiyeceğin kadar mükemmel bir arkadaşın olsun. Sana hediyem duam. İyi ki varsın, annen çok özel bir çocuk kazandırmış dünyaya. Sevgiyle gözlerinden öperim oğlum.Ece annen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin tek Duan, bana tüm hediyelerden daha iyi gelir. Senin gibi bir insanla aynı gezegende, memlekette yaşamak benim için bir onur. Umarım bir gün oturur, konuşuruz, ikimiz de güler, ağlarız. Seni çok seviyorum, sevgiler annem.

      Sil
    2. Dilerim görüşürüz oğlum. İstanbul'a yolun düşer bir gün inşallah.Dediğin gibi ikisi de yani ağlamak ve gülmek, dilerim gerçekleşir. Ben de seni seviyorum oğlum benim.)

      Sil
  2. Mükemmel bir analiz, mükemmel bir içgörü ve o nispette mükemmel bir başkaldırı olmuş. Zaten alışık olduğumuz isyanın bu satırlarda da kendini hissettiriyor. Ve hayata dair, iç dünyana dair yüksek farkındalığına hayran kalıyorum :)
    Sağlıcakla kal kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklılığımı yazılarıma yansıtabildiysem ne mutlu bana abim. Beğenmene sevindim, teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çoğumuzdan farklı bakıyor ve farklı anlatıyorsun kardeşim. Seni değerli kılan da bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun önemlidir benim için abim, teşekkür ederim. Beni farklı kılan senin gibileridir.

      Sil
  4. sago severim bende 8 yılı aşkın süredir dinliyorum reyizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu hayatta kazandığım en değerli şeylerden biri.

      Sil
  5. Farklı bir doğum günü yazısı olmuş. Öncelikle nice senelere. Mutlu senelere. Bu kadar karamsar olma yeni yaşında. Ayrıca içimdeki yaşlı kadının sana selamı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar olsun kendisine. İçinizdeki kadına sesleniyorum o zaman bende; kendinizi yaşlı hissetmeyin lütfen :)

      Sil
  6. bu yaştaki birisi için harika bir anlatım
    duygularını anlamaya çalışmakla beraber hayretimi de saklayamadım. Çok özel birisin bu belli de bu duygu yoğunluğunun sebebi ve bu kadar güzel anlatımının bir açıklaması olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklaması, sadece yazıp düşünebiliyorum. Başka bir fonksiyona sahip değilim sanırım. Teşekkür ederim düşüncelerin için.

      Sil
  7. Sametcim dünya yaşın göründüğün yaş olabilir canım ama bu el bu yürek ,ruh kaç 17 devirdi kuzum muhteşemsin .
    Yüreğin nasıl istiyorsa yaşam sana fazlasını armağan etsin iyi ki yazıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de iyi ki yazmama sebep oluyorsunuz. İyi ki varsınız.

      Sil
  8. Çok karamsar çokkkk.Senden neşeli bir yazı da görebilirmiyiz büyümüşte küçülmüş kardeş (yeni yaşın umarım hayatına daha fazla heyecan ve renk getirir.ömrün uzun,gönlün huzur dolsun inşaallah)

    YanıtlaSil
  9. Ahaha teşekkür ederim, geliyor o da. Çok yakında :)

    YanıtlaSil