Ekim 31, 2016

Bu Hafta Ne Öğrendim? #24


Herkese merhaba, bu hafta da oldukça ilgi çekici bilgilerle karşınızdayım. Bilgileri video olarak youtube kanalımda da paylaştım dilerseniz izleyerek ya da her zamanki gibi aşağıdan okuyarak bana katılabilirsiniz! Hadi bakalım neler öğrenmişiz!

GERÇEKTEN ŞAŞIRACAĞINIZ 11 İLGİNÇ BİLGİ

1. İzmir'de 29 ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamasında mükemmel bir rekora imza atıldı. Bayraklı Belediyesi, Smyrna Meydanı'nda yapılan 2 bin 123 kişinin katılımıyla oluşan türkiye haritası yapıldı. Mükemmel bir görüntü gerçekten. Buraya tıklayarak bakabilirsiniz.

2. Portland'da yaşanan komik bir olayı anlatmak istiyorum. Erin Hatzi adlı şahış sabah işine gitmek için arabaya bindiğinde koltukta 30 dolar ve bir not buldu. Notda şu yazıyordu: "Merhaba, öncelikle arabanızı çaldığım için özür dilerim. Benim arabamı alması için arkadaşıma anahtarları vermiştim, arabanız aynı adreste ve aynı modelde olduğu için karıştırmış ve sizin arabanıza binip yanıma geldi. Bende sabah farkettim." yazmış. (Çok komik abi. Anahtarlar nasıl uymuş? dersek Subaru marka olan arabalarda böyle durumlar gerçekleşebiliyormuş.)

3. Radyo, 50 milyonluk bir satışa sahip olabilmek için 38 sene çabaladı. (İpod'un bu sayıya ulaşması ise 3 sene sürdü. Şaşılası.)

4. Artık insanlar kağıttan çok ekrandan okumaya meyilliler. Fakat bunun bir yan etkisi var. Ekrandan okuma yapanlar kağıttan okuma yapanlardan %10 yavaş okumaya sahipler. (Bunun sonu çok kötü biter.)

5. Bundan tam 194 yıl önce Charles Babbage ilk bilgisayarı oluşturdu. (Edison,'dan sonra ilklere inanmıyorum.)

6. Sıradan bir iş gününde klavyeye dokunduğunuz hız 12.6 mil kadar hız yapar. Yani bu demek oluyor ki o hız 20.2777344 km yol yapıyor. (Manyağım evet.)

7. Cristiano Ronaldo bütün dakikalarda gol atmıştır. (Adamsın reis.)

8. hababam sınıfında savaş anılarıyla gaza getirilen Sıtkı Paşa, gerçekten de bir Kurtuluş Savaşı gazisidir. (Herşeye de gülmemek lazım.)

9. Yapılan araştırmalara göre çiftlerin %2'si birbirlerine süpermarkette aşık oluyorlar. (Araştıracak başka bir şey bulamamak derim ben buna.)

10. Güvercinler insan yüzlerini anımsayabilir ve sizi tekrar gördüklerinde hatırlayabilirler. Biri kuş beyinli mi dedi?

11. Çalışırken mavi mürekkepli bir kalem kullanmayı deneyin; mavi mürekkeple yazılan yazıları siyah mürekkeple yazılanlara oranla daha kolay anımsayabilirsiniz.

Bu haftada bu kadar. Son yayınım olan "Kitap Bağışı | Lütfen Okuyun" yazıma bakmadıysanız lütfen bir göz atın. Allah'a emanetsiniz.

Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

18 yorum:

  1. Bu yeni bilgiler için teşekkürler Samet. Videolu anlatım da güzel olmuş. Devamı gelirse seviniriz elbette. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu Hafta Ne Öğrendim? bölümü çok hoşuma gidiyor.
    Gene yeni bilgiler. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ekrandan okurken başım dönmeye başlıyor. Kitapta o kadar olmuyor.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel şeyler öğrendim yine :) "Bu hafta ne öğrendim" köşesi favorim. Teşekkürler Samet.

    YanıtlaSil
  5. gerçekten ilginç bilgiler. mavi kalem olayı dikkatimi çekti:)
    Sevgili Samet eşim kitapları kargoya pazartesi öğlen verdi umarım beğenirsin.
    Bir önceki yazındaki yorumuma da ekleyeceğim buraya da yazayım Eşim bu kitap indirimi olayını sormuş kampanyanın devam ettiğini söylemişler ( benim kitap aldığım kişi sanırım bir memurun azizliğine uğradı.) açıkçası sevindim sana kitap yollayacak olanların için faydalı olacak hala 3.00TL kasrgo ücreti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ucuzmuş cidden, şükür ki herkesin gönderebileceği bir fiyatta. Ben dert ederdim, sevgiler :)

      Sil
  6. Yine güzel, yine eğlenceli ⭐

    YanıtlaSil
  7. Güzel bilgiler için çok teşekkürler...
    Ve ekrandan değil de kesinlikle kağıttan okunmaya gayret edilmeli.Çünkü yazının ruhu kağıta gizlenmiş gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum ama ekrana daha fazla baktığım için kendimi suçlu hissediyorum :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  8. O marketteki %2'nin içinde ben yokum :) Bu bölümü bende seviyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Çok eğlenceli bir yazı olmuş gerçekten. Sanırım her hafta bu yazının türevleri ekleniyor bu bölüme. Gülümseyerek okudum. :) Sevgiler..

    www.mrsgoksin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Evet diğer haftalarda da seni görmek isterim :)

    YanıtlaSil