Kasım 02, 2016

Öğrenilmiş Çaresizlik


Herkese merhaba millet, ben bugün yarı mutlu, yarı huzursuz, yarı umutsuzum. Gelin tek tek anlatmak istiyorum.

Birçok söz almama rağmen henüz hiç kargo almadım. Belki ben aceleci davranıyorum, bilinmez. Gönderecekler için söylüyorum; paketlerinizi şubeye teslim mi yaptınız yoksa adrese teslim mi? Bunu söylerseniz güzel olur çünkü belki de kitaplar beni şube de bekliyordur. Her neyse, konumuza dönelim. Yine ufak bir şiir denemesi yaptım, umarım beğenirsiniz. Lütfen sözlerimin acizliğini görmezden gelin, lakin biraz bana benziyorlar.

Şiiri seslendirdim, bence oradan dinleyerek şiiri okuyun. Daha anlamlı olur diye düşündüm.


ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK


Öğrenilmiş çaresizlik, artık dayak yemekten korkmayan bir çocuk misali.
Yüreğinde ürpertici bir soğukluk ve içinde "artık ölebilir miyim?" sesleri.
Nerede o yardımseverler? ya da sadece severler?
Nerede sadece gösteriş için el uzatanlar?
Unutma,
Üşüyen bir eli ancak zamanında donmuş bir el ısıtabilir.
Sen yeterince dondun mu?


Öğrenilmiş çaresizlik, dokunsan ürperecek narin ruhlu misali.
Kalpler artık çözümü olmayan bulmacalar gibi,
Ya da bir çok çözümü olan sorular gibi.
Bir mühür taksak hepimize,
En ucuza gitmek için çabalarız.


Öğrenilmiş çaresizlik, şekeri kaybolan sakız misali.
İlk önce alışmak için zorlanıyorsun,
Sonra alıştığının bile farkına varmıyorsun.
Acı sizde olmayan bir şeyin de duygusunu yaşatabilir.
Hepiniz kalp hastaları taburesinde, taburcusunuz.
Kulakları kesilen bir it bile rüzgara meydan okur.
Sen 4 gözle baktığın şeye bile odaklanamıyorsun.


Öğrenilmiş çaresizlik, her gece gıcırdayan kapı misali.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

6 yorum:

  1. Öğrenilmiş çaresizliği şiirsel bir dille anlatmak güzel olmuş. Ayrıca zor olsa gerek öğrenilmiş çaresizliği dizeler halinde anlatabilmek. Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Samet vallahi kitaplar hazır. Ben şimdilik 6-7 kitap göndereceğim. Bir türlü postaneye gidemedim. Uzak biraz bize. Ama sözümün arkasındayım bu hafta bitmeden göndereceğim.

    YanıtlaSil
  3. Üniversite anılarım geldi birden gözümün önüne :) Eğitim fakültesi mezunu olunca formasyon derslerinde sık sık bahsettiğimiz konulardan biriydi Öğrenilmiş Çaresizlik. Zor bir konu aslında şiire dökmek için yine de gayet başarılı bir çalışma olmuş :)
    Sevgiler..

    www.mrsgoksin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz daha duygusal yaklaştım yanlış anlaşılmasın, sevgiler :)

      Sil