Kasım 28, 2016

Bu Hafta Ne Öğrendim? #26

Bu Hafta Ne Öğrendim? #26

Hiç zaman kaybetmeden bilgilere geçiyorum çünkü sanırım biraz uzun olacak. Ne zamandır yokum bu yüzden acısını çıkartmaya geldim!

1. Elmas kralı olarak bilinen Hintli iş adamı Savji Dholakia, yüksek performans gösteren çalışanlarına 260 araba ve 400 daire hediye etti. (Soy ismini niye okumadın?)

2. 3000 yıl önce Eski Mısır'da 30 yaşındaki insanlar yaşlı kabul edilirdi. (Şimdi ise 70 yaşındaki adam bile "Azcık daha yaşayam." diyor.)

3. Harrison, gemide görev yapan sıradan bir aşcıdır. Bir gün, Harrison, tuvalete girdiği anda gemi aniden batmaya başlar ve ne yazık ki, Harrison, tuvaletten çıkacak zamanı bulamaz ve orada sıkışır. Daha sonra tesadüf eseri, makine dairesine gitmenin bir yolunu bulur. Gemi okyanusun dibini boylamasına rağmen Harrison, geminin içinde sıkışan küçük bi hava cebinin içinde 3 gün boyunca hayatta kalmayı başarır. Cesetleri çıkarmak için enkazı inceleyen dalgıcın tesadüfen Harrison’u görmesi sayesinde de bu trajik kazadan kurtulmayı başaran tek kişi olur. (Cidden çok ilginç bir olay. Bu olaydan sonra basit bir sebepten dolayı ölmek adamı üzer be.)

4. Rusya'da bir grup genç, deney amaçlı bir morgda 7 gün kalmak istemişler ve 4. günün sonunda hepsi ölmüştür. Araştırma yapan doktorlara göre, herhangi bir darp izi olmadığı için, korkuya bağlı panik ataktan öldüklerini söylüyorlar. (Düşünsenize korkudan ölüyorsunuz, aboo ben onu bile yapamam.)

5. Minions animasyon filmini bilmeyeniniz var mı? Hani şu kafaları sarı olan, ne dedikleri anlaşılmayan robotlar var ya onlar. Minions aslında Nazist Almanlar tarafından farklı araştırma yapmak için esir alınmış yahudi çocuklarıdır. Bu çocuklar alman dilini bilmedikleri için onların dedikleri şeylere nazistler gülerlerdi ve minions animasyon filminde de ne dedikleri anlaşılmıyor ve bizler de bunlara gülüyoruz.

6. 1939'da yoksulların un çuvallarından elbise diktiğini fark eden un fabrikaları, çicekli çuvallar üretmeye başlamıştır. (İnsanlık öldü ama birileri hala cesedi taşıyor.)

7. Nobel ödüllü Fransız Fizikçi Pierre Cuirire "Endülüs'ten bize otuz kitap kaldı, ancak atomu parçalayabilirdik. Eğer yakılan 1 milyon kitabın yarısı kalmış olsaydı, bugün çoktan uzayda galaksiler arası seyahat ediyor olurduk." demiştir. (Şu cümle de umuda ve çaresizliğe bakar mısınız?)

8. En gelişmiş bilgisayar saniye de 16 milyar işlem yapıyorken, bir arının beyni saniyede 10 trilyon işlem yapmaktadır. (Bir arıya bakarak bile, mükemmel bir yaratıcının var olduğuna inanabilirsiniz.)

9. Çin'de iki araştırmacı suçluları yalnızca yüzünden tanıyan bir yapay zeka icad ettiler. Kısaca üstünden geçiyorum; Yapılan bir çok deneye göre bu yapay zeka, suçluları %89,5'lik bir oranla tanıyor ve suçluları birbirinden ayırt edebiliyor. Bu oran bilim dünyası için çok yüksek. (Tabii ki teknoloji mükemmeli yakalayamadı fakat bunun için bir cçaba gösterebiliriz değil mi?)

 Canlarım bu kadardı. Umarım güzel şeyler öğrenmenize vesile olmuşumdur. Okumaktan hiçbir zaman sıkılmayın. Görüşmek üzere.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

16 yorum:

  1. Off yaa acayip güzel bir bölüm olmuş. Vay be, yok artık diye diye okudum 😀👍 Emeğine sağlık Samet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim İlknur, teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Sıkılmadan okudum. Soy ismini okudum, en azından okumaya çalıştım.
    Bildiklerim vardı hafızamı tazeledim, bilmediklerimi öğrendim teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Vay be galaksiler arası seyahat çok güzel olurdu gerçekten düşünsene Jetgiller gibi 😊. Bide keşke o Hintli iş adamının çalışanı olsaydım kesin alırdım ev yada araba. Ve soyadını okudum Samet yani ne kadar doğru okudum bilmiyorum ama okudum 😊. Teşekkürler bilgilerin hepsi çok ilginç ve de güzeldi 😊.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ben okumadım herhalde şu soyismini :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Baksana bunlardan eğlenceli görselli harika kitap olur biliyor musun... Ben de millete kitap yazma tavsiyesi verip kendi gram yazmayan edebiyatçı olarak tarihe geçeceğim yakında ⭐

    YanıtlaSil
  5. Gene güzel ve ilginç bilgiler olmuş. Teşekkürler yeni bilgiler için...

    YanıtlaSil
  6. süpermiş biz senden ilerdeyiz sen bir haftada öğrendin biz sayende bir gecede:))))
    Çok teşekkürler hepsi birbirinden ilginç okurken aaa dedim durdum:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Okuma listem ilk yazına götürmüştü beni ama baktim ki 26yı yayımlamışsın :/ Blog dünyasından uzağım bayağdır....

    http://www.beyin7.com/minyonlarin-gercek-hikayesi/
    https://www.hknkr.com/blog/sinekritik-minyonlar.html

    Şu minionlar çok kafamı karıştırdı :/

    -LuNa-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yazılarıma gelin oralarda hava çok güzel :)

      Sil