Kasım 09, 2016

Kişisel Yazılar Yazmanın Temel Kuralları

Kişisel Yazılar Yazmanın Temel Kuralları

Dostlar merhaba, bugün kendi alanımda uzman olduğum "Kişisel Yazı" konu başlığı altında sizlere bilgiler vereceğim. Yazdığınız yazıların kişisel olabilmesi için "Nelere dikkat etmemiz gerek?" ve "Nasıl bir yol izlememiz gerek?" gibi sorularına cevap arayacağız.

1. Konuya İç Dünyanızdan Seslenin

Demek istediğim; bir konu var ve siz bu konu hakkında yazılar yazacaksınız, yazıyı yazarken herkesin düşüncesine katılıp ortak bir yazı haline gelmiş bir deneme yapmamalısınız. O konunun size neler çağrıştırdığını düşünüp tamamen sizin için geçerli olanları anlatmalısınız.

2. İplerinizden Sıyrılın

Her kişisel yazarın yapması gereken bir etken. Normalde bir konu hakkında söylenebilecek şeyler sınırlıdır fakat bir kişisel yazı da bu durum çok farklıdır. İplerinizden sıyrılın ki, istediğiniz yere varabilesiniz.

3. Kulaklarınızı Tıkamayın

Yazdığınız yazılara yorumlar gelecektir. Bu yorumlara kâle almıyormuş havası vermeyin. Aksine önemseyin ya da önemsiyormuş gibi yapın. Çünkü bir süre sonra sizin kişiselleştirdiğiniz yazılar başkalarının da düşüncelerini kapsar. İşte o zaman yazarlık kapsama alanına adım atarsınız ve düşünceleriniz önem kazanır.

4. Resmiyete Kapılmayın

Mesela bir kişisel yazısı okuyorum. Adam sanki Başbakanlık Konsolosuna itiraz mektupu gönderiyor. Biraz sal aga kendini, dilin ne söylemek istiyorsa parmaklarında onları yazsın. Yok şu böyle yazmış ben de öyle yazmalıyım. Alakası yok; eğer sen kişisel bir yazı yazmak istiyorsan başkasını değil kendini kendine ayna yapmalısın. Ancak böyle başarılı olabilirsin.

5. Uzun yazın

Sanırım bu benim en takıntılı olduğum etken. Kısa bir kişisel yazı gördüğüm zaman sanki sözler yarıda kesiliyormuş gibi oluyor. Bilmiyorum bana öyle geliyor, biraz gıcık oluyorum. Yazın abi durmayın, yazdığınız konular sayfalara sığmaz ama siz 10 satır bir şey yazıp bırakıyorsunuz. Ben de ilk zamanlarımda böyleydim ama tecrübeli biri olarak sizleri uyarıyorum. Yazın.

6. İmla Kurallarına Takılmayın

Ben burada biraz sıkıntı çekiyor olabilirim çünkü kurallara dikkat ediyorum. Fakat aslında çok da dikkat edilecek bir yeri yok. Demek istediğim "abi" yazmak yerine "Ağabey" yazanlar falan var. Bu kadar üstüne düşmeyin. Ben "Aga" demeyi tercih ediyorum.

Yani işin özü kasmayın. Ne kadar rahat yazarsanız bir o kadar cümleleriniz anlaşılır olur. Benden bu kadar, eklemek istedikleriniz varsa hiç çekinmeyin, yazın.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

24 yorum:

  1. İşin özü kasmayın mı diyorsun? Başarılı bir paylaşım olmuş Samet. Kısa yazma konusunda benim kafama da bir taş geldi ama olsun. Kalemine sağlık, sevgiler 💎💎

    YanıtlaSil
  2. Kısacası, samimi olunur ve arkadaşça davranılırsa güzel kişisel yazılar ortaya çıktığına inanıyorum.Güzel bir içerik olmuş. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ya Samet harıl harıl yorum yazıyordum, bi,r kafamı kaldırdım masaüstü. Benim sağ elim çok yönsüz.
    Ne yazmıştım. Ha şöyle başlamıştım.
    Aslan oğlum, tabi kasmasın hiç kimse. Akıtsınlar düşüncelerini. Bak ben normal hayatımda pek konuşmam çok düşünürüm. Ama bir yazmaya başlarsam yazdıkça yazasım geliyor. Bir de ben gerçekten yorum yapmayı seviyorum .Tanışmamızı hatırlasana :)) Kalemi düşük bir teyze, kim tutar onu? Kimse! Yorum sevindirir herkesi. Kızarsam da efeler gibi cevap veririm. Düşman sahibi oldum bundan. Ama umurumda değil, artık üzülmüyorum. Güzel, lider bir yazıydı. Gözlerinden öperim akıllı oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu platform da ilk yorumumu sizden almıştım ve ekran görüntüsü hala bilgisayarımda duruyor. Burada beni yücelten de sizdiniz gömen de, o yüzden sıkıntı yok. Size düşman olanlara gelirsek; onlar zaten bir ipsiz bir kuyuya düşmüşler bir tekme de bizim atmamızın mânası yok :) Sevgiler :)

      Sil
    2. Sameet, çok hoşuma gitti de, üzüldüm sonra yaa. Gerçekten o bilgisayarındaki görüntüyü bana yollarmısın ? Bir ara benim bilgisayar çöktü, hiç bir şey kalmamıştı.Adres eceevren20@gmail.com Fırsat bulduğunda ne olur. Sana aslında bir özür borcum var.

      Sil
    3. Tabii ki yarın hemen yolluyorum :) Hayır Estağfurullah asıl benim size kocaman bir teşekkür borcum var :)

      Sil
  4. Çok ama çok güzel bir konuyu ele almışsın Samet. Ben kişisel yazılar yazmayı ve okumayı çok seviyorum. Gerçi uzun zamandır içten bir şekilde yazamıyorum fakat, bunun üzüntüsünü her daim yaşamaya devam ediyorum. Bencede kişisel yazılar yazmaktaki en temel kural kasmamak, "acaba bu cümlem bu kelimem yanlış anlaşılırmı" düşüncesine kapılmadan özgürce yazmaktır. Böylesi daha samimi oluyor bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu görünce çok sevindim çünkü yazılarınızı takip eden birisiyim :) Dediklerinize katılıyorum gerçekten içinden kopanları yazman gerek, sevgiler :)

      Sil
  5. :) güzel olmuş. İşin özü özgün olun, kendiniz olun, içinizden geldiğiniz gibi olun gibi anladım ben :)

    YanıtlaSil
  6. Ben bikiveriyorum yazarken uzun yazamiyorum :) samimiyet konusuna katiliyorum yazisi yazan kisiyi yansitmali.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen mesela benim deli olduğum hemen anlaşılıyor :)

      Sil
  7. Güzel yazı olmuş, gerçekten de kişisel yazılarda samimiyet ve kendilik önemli bir etken yoksa okuyasım gelmiyor benim de. :)

    YanıtlaSil
  8. 4. madde gülümsetti. Yazdıklarınızı dikkat edeceğim teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  9. Uzun yazıları bende seviyorum ama okunuyor mu diye çok düşünmüyor da değilim hani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yazan olmadığı için okunacağını düşünmeyen insan da doğal olarak ortaya çıkıyor. Karışık bir konu ya :)

      Sil
  10. En temel kuralı gerçekten kişisel olmasıdır.

    YanıtlaSil
  11. Kardeşim, blogunda başarılar dilerim…

    YanıtlaSil