Kasım 07, 2016

Bu Hafta Ne Öğrendim? #25


Selam dostlar, tek tük kargolar gelmeye başladı ama henüz kesin yollar dediğim kişilerden kitap Almadım. Şahsen biraz üzüldüm. 2 hafta sonra gönderenler içinden bir video ya da yazı paylaşacağım. Bu da bu konu hakkında son konuşmamdı, gönderen herkese şimdiden teşekkür ediyorum.

Şimdi gelelim bu hafta ne öğrendiğimize. Tamı tamına 175 gün önce başlayan bu serimize son hızla devam ediyorum. 1000'lere ulaşmak dileğiyle.

1. Pakistan'da öğrenci olan Ahmed Mehtab, Google'ın Gmail'den çok büyük bir açığını yakaladı ve şirket tarafında ödüllendirildi. (Aslında hepimiz üstüne düşsek yaparmışız da eriniyoruz.)

2. Son 70 yılın en büyük dolunayı yani "Süper Ay" olayı 14 kasım tarihinde gerçekleşecekmiş. (Herkes bu tarih de gece gökyüzüne iyi baksın.)

3. Şöyle acı bir gerçek var. Dünya'da kolaylıkla internete ulaşan insan sayısı 3 milyarı bulmuşken, hala 2.4 milyar insan temiz su içmekten mahrum. (İnternet sudan önemli mi gerçekten?)

4. İngiltere'de yaşayan bir kız, midesinde kelepçe olduğuna inandırıldı ve bu sayede tam 34 kilo verdi. (İnsan psikoloji ne kadar önemli ya,  istesen her şeyi yıkıp geçebiliyorsun aslında.)

5. Einstein, ölümünden sonra gömülmek istememiştir. Bedeni yakılmış ve külleri bilinmeyen bir yerde yok edilmiştir.

6. Bir başka bilgi ise, Einstein'ın beyni ölümünden sonra alınmış, incelenmiştir. Fakat bu kendisine sorulmadan diplomatik bir izin olmadan yapılmıştır. (Çok saçma.)

7. Toyscouter adlı YouTube kanalı günlük 15 milyon izlenme ile rekor kırdı ve kırmaya da devam ediyor. (Ben hayatımda bu kadar saçma videolar görmedim.)

8. Youtube mecrasının kralı olarak bilinen Pewdiepie, 1 yılda yaklaşık 12 milyon dolar kazanıyor. Yani o da yaklaşık 37 milyon türk lirası yapıyor. (Ama bu haksızlık.)

9. Aşk kelimesi, Arapça aşeka kelimesinden gelir. Aşeka, bir ağacı saran, besinini ağaçtan alan ve zaman içinde ağacı kurutarak öldüren sarmaşığa denir. (Hüzünlendim.)

Bu haftalık bu kadar. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Görüşmek üzere.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

18 yorum:

  1. Bayağı ilginçmiş bilgiler. Şahsım adına konuşmam gerekirse en çok aşk kelimesinin kökenine şaşırdım. Bir de 14 Kasım'da bakacağım gökyüzüne :)

    YanıtlaSil
  2. Gene güzel ve ilginç bilgiler. Biz bir gün internetimiz kesilse strese giriyoruz. Başka yerde insanlar temiz su bulamıyor. Ne hale gelmiş insanlığımız...
    bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ask kelimesi gercekyen benide duygulandirdi. Arapcada nekadar guzel dogru bir anlma sahip imis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an aşk diye bir şeyin var olduğuna inandım :)

      Sil
  4. Seninle beraber bizde bircok sey ogrendik tesekkur ederiz :)

    YanıtlaSil
  5. İnrernet sudan önemli mi ? Çok acı çok

    YanıtlaSil
  6. 14 Kasımı beklemeye başladım bile :)
    Aşeka ne güzel bir kelime böyle. Paylaşımın için teşekkür ederim Samet. Sevgilerimle 💎

    YanıtlaSil
  7. 14 Kasım'ı bekliyorum :))
    Bu güzel ve farklı bilgiler için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Einstein'in beynini inceleyen bilim adamı, hem bir şey bulamamış, hem de kafayı yemiş diye duymuştum ben. Ne işin var, bıraksana adam zaten yanmak istemiş. Aklı beyninde kalmış olabilir bence :)
    Bak o dolunay korkuttu beni, zira dolunaydan çok etkileniyorum ben. Başım ağrıyor.
    İyisi mi tedbirimi alayım önceden.
    Aşeka tehlikeli olduğuna göre demek aşk ondan böyle sarsıyor insanı. ben de ağaç için üzüldüm :(
    Midesine kelepçe takıldığını sanan kız örneği, bazı yapamadıklarımızda benzer düşüncelerle demek çok şeyi başarabiliriz.
    Diğer şu internet meselesinden pek anlamıyorum ama para kazanılması falan çok şaşırttı beni.
    Bilgiler için sağol oğlum :)
    Haa bir de ben daha bugün geldim İstanbul'a, sakın bana sitem etme. Hemen ayarlamaya çalışacağım dinlenir dinlenmez. Sağlıcakla kal oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmeme az kaldı haberiniz olsun :)

      Sil
    2. Samet neden üzüldün oğlum? Kitaplar diye bile yazmamışım. Milas'taki evde iki divan bir buzdolabı var. Orada kitapları olsaydı çocukların ordan postalardım inan. Senin dersin vardır. Oyalamayayım :) İyi geceler oğlum.

      Sil
    3. Size ait birşeyler görmek isterdim Üstad o yüzden biraz üzüldüm yoksa sorun yok :)

      Sil