Aralık 17, 2016

2017'ye Doğru Hayaller, Dilekler ve Hedefler


Canlar napıyorsunuz? Şu günler ne kadar acı değil mi? Son 1 haftada 2 patlama oldu ve 58 kişi hayatını kaybetti. Yaralıları sayamadım ve son gelişmelerden pek haberdar değilim. Ne kötü bir sene gerçekten. Acımasızca insanlar katlediliyor ve nelerin olup bittiğinden haberimiz bile yok. Sanki hepimiz patlama olsun insanlar ölsün de "Ölenlere Allah'tan rahmet, yaralılara da acil şifalar diliyorum." sözünü söyleyelim diye bekliyoruz. Her patlama olduğunu duyduğumuzda "İnşallah az insan vefat etmiştir." diye söylettirenlere lanet olsun. #İstanbul #Kayseri

Bildiğim kadarıyla beni Hikaye Kalpli Kadın ve Ece Evren bu mime davet etmiş, ben de seve seve yapacağım. Onların da yazılarını tıklayarak okumayı unutmayın.

  • Kimse mükemmel değildir ama yine de eksikleri düzeltmek mümkün. Huylu huyundan geçmez mi dersin? Yoksa şu huyumu değiştirsem hiç fena olmaz mı? Nedir o huyun? 2017 için kendinde değiştirmek istediklerin neler?
Bence bazıları mükemmel. Çünkü mükemmel olduklarını düşünmüyorlar. Tabii ki sevmediğim huylarım var mesela kendimi kandırmaya bayılırım. "Yok ya herşey güzel gidiyor." demek favorilerimin arasında. Ha bide, güvenememek. Kim ne yaparsa yapsın güvensizlik yaşıyorum. Bu da sizlerin suçu.
  • Meşhur Alaaddin'in Sihirli Lambası oldu ya kucağına düştü. Ve tabi ki 3 dilek hakkı verdi. Dikkatli düşün, klavyenden çıkan her cümleyi gerçeğe dönüştürebilir. Ne dilerdin?
İlk önce benim annemden önce ölmem gerektiğini söyler ve bunu gerçekleştirmesini dilerdim. Sonra, adaletsizliğin bu Dünyadan def edilmesini isterdim. Ve son olarak bana kim olduğumu söylemesini isterdim.
  • Şimdi gerçek hayata dönüyoruz, evin, çocukların, kendin, kedin.. için yeni yılda neler yapmak var aklında? Şimdiden düşünelim ki, yeni yıl kapıda hazırlıksız yakalanmayalım :)
Çocukların mı? Yapmayın be hala şu surata bakarak yavrum diye seven bir anam var. Her neyse kendim için bir şeyler söyleyebilirim. 2017'de çizim alanında daha profesyonel çalışmalar yapmayı planlıyorum. Küçük bir sergi açmak isterdim fakat elimden tutacak kimse yok. Daha sonra, siteye daha kaliteli içerikler üretmeye çalışacağım. Benim yaşımda yazı yazmaya üşenen ve okumakta güçlük çeken genç çok, bu yüzden ayakta durmam lazım. Ve son olarak da daha iyi bir insan olmaya çalışacağım. Harbiden.
  • Piyangodan büyük ikramiye çıksa hepimiz dünyayı gezeriz değil mi? Sen neler yapmak isterdin? Bir de şöyle düşün, o istediklerin için çok  para şart mı? Belki de değildir.
Ya yok. Şansla kazanılan paradan kime hayır gelmiş ki bize de gelsin? Allah zenginlik göstermesin. Milyon dolarlık reklam teklifini kabul etmeyen Sagopa Kajmer'in dediği gibi "Çok şükür benim param var ya." Harbiden öyle. Fazlası her zaman fazla. Tamam hadi büyük ikramiye çıktı diyelim. Vallahi şehirdeki en büyük binanın üzerine çıkıp paraları savururdum ve her paranın üzerine "Bu sana ait değil. Kendini kaybetme." yazardım.
  • Para para para. Para harcamadan da gerçekleştirebileceğin hayallerin vardır elbet. Haydi onları da paylaş, bekliyoruz.
Sorulara öyle cevap verdim ki son soru çok saçma geldi. Bir işi de düzgün becerebilsem şaşardım. Yaşadığımız şu dönem de "Lan bize sadece para lazım!" dedikleri için; hiçbir hayalimiz nakitten dışarı çıkamadı. Valla tek hayalim yaşayabilmek. Bari elimdekini güzel değerlendireyim diyorum.

Cevaplarım bu kadar. Okuyan herkes bu mime katılsın lütfen, geç olmadan yazın. Dediğim gibi Türkiye'de gerçekleşen olaylar yüzünden hiçbir şey yazasım gelmiyor bu yüzden kusura bakmayın. Sizlere değer veriyorum. Allah'a emanetsiniz.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

21 yorum:

  1. keyifle okudum :) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Davetimi geri çevirmediğin için teşekkür ederim. Gülemiyoruz. Acıdan uyuştuk. Elimizden bir şey gelmiyor. Haklısın, senin yaşındaki gençler pek gündemle ilgili değil, yazmaya üşeniyorlar. Ama seni gerçekten takdir ediyorum. Senin gibi kendini bilen gençlere ihtiyacı var ülkemizin. Bir de eklemeden edemeyeceğim. Lütfen yanlış anlama ama annenden önce ölmek istemem bencillik olmaz mı? Evlat acısı en büyük acıdır derler, onun için sordum. Her şeyin gönlünce olması dileğiyle 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu istedim çünkü sanırım ben onu daha çok seviyorum :) Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  3. Dostuum çok güzelmiş mim inşallah dileklerin kabul olur, yapsam mı he? :)

    YanıtlaSil
  4. Samet. Baştan alarak aşağıya doğru tarayarak gelelim. Artık resmini de gördüm. Sıradışı bir aklın olduğunun en çok kendin farkındasın. Senden büyük aklın, senden büyük kişilerin hata gibi gördüğün, aslında onların şartlarını bilmediğin için kesin ön ve yargı diyebileceğimiz yine iki ucu yaralayan bir düşünceye sürüklüyor seni. Yazını öylesine okuyup geçenlerden ve bir iki satırla geçiştirenlerden olmadığımı, düşündüklerimi aynen yazacağımı az çok anladın. Anlık heyecanlarla alınan karar ve teşhislere karşıyım.

    Güvenmemek (şu yaşımda benim bir başka olayda yaşadığım, beklentiden doğuyor) ve karşımızdakine haksızlık da olabilir bazen. Sabırsızlık (aynı benim de olduğum gibi) sonra gururundan kimselere itiraf edemiyeceğin, içinden "vah..."larla geçen bir sürece dönüşüyor.
    Kimse senin kadar akıllı değil diye onları sergilediklerinden sorumlu tutamayız. Sen özelsin. Fakat genele uymak zorunluluğumuz var. Sana örnek bir büyük olmayı hep istedim. İki kişinin yolu bu sanal ortamda bile olsa kesiştiyse aralarında hemen bir hukuk oluşur. Karşılıklı konuşmanın yerini yazışmaların alma zorunluluğu hasıl olur. Ve haliyle su uçar, yazı kalır. Bu çerçevede düşünürsen beni sevindirmiş ve güven duygunu da yitirmemiş olursun oğlum.
    Paralar konusunda aynen senin gibi, bir tepeye çıkıp aşağıya savurmak benim de içimden geçmişti, ama aşağıdakileri o paraların peşinde koşarken görmek bana ancak acı verir diye düşündüm birden.
    İnan ki sen bu azminle çok başarıya imza atacaksın. Yapmamız gereken, birini tanımadan önce ona şans verme süresini biraz uzunca tutmamız, çünkü herkes buna değer. Ta ki, hiç umursanmaz ve haksızlığa uğrarız. İşte hareket zamanıdır derim. Sevgiyle gözlerinden öpüyorum oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin yorumunuzu dikkate alarak okudum, bundan şüpheniz olmasın. Siz iyi birisiniz ve bana her zaman iyi geldiniz Allah razı olsun. Düşünceleriniz karşınızdakini ezmeyi çok iyi beceriyor :) Sevgiler :)

      Sil
    2. Ezmek!.. en son amacım bile olmaz. Zira kuvvet ezilemez. Kuvvet doğru yöne kanalize edilmeye çalışılır ve seni sevdiğim için ben bunu mesuliyet duygusuyla yapıyorum. Üzdüysem affet oğlum.

      Sil
    3. Siz ne tatlı birisiniz ya gerçekten elinizi öpmek için sabırsızlanıyorum :)

      Sil
  5. Samimi cevaplar ne güzel :)

    Gençlerde az değil mi okuyan yazan? Çevresinde az oluyor insanın. Blog bu yüzden şahane oluyor.

    Kayseri çok acı hiç bir şehir yaşamasın inşallah böyle acıları. :(

    Kayseri'den selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Rabbim bu kara bulutları defetsin üzerimizden inşallah... Senin gibi kardeşlerimiz oldukça sırtımız yere gelmez Samet buna inanıyorum. Cevaplarını çok beğendim. Yalnız annenden önce ölmek istemenin ardındaki sebebi merak ettim. Çünkü evlat acısı bu dünyadaki en büyük acılardan bir tanesidir. İnan bana hayal dahi edemeyiz. Çok yakın olduğum birinden bildiğim için söylüyorum... Elbette ailelerimizin acısını görmek istemeyiz ancak bir annenin evladını kaybetmesi... Çok ağır bir imtihan olsa gerek. Rabbim hayatın da ölümün de hayırlısını versin güzel yürekli dostum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konu biraz karışık be bunu blog dünyasının kaldırabileceğini düşünmüyorum. İyi dileklerin beni ve ben gibilerini sevindirir. Sevgiler :)

      Sil
  7. Icten ve samimi cevaplar, her zamanki gibi.

    YanıtlaSil
  8. Keyifle okunan bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Umarım her şey dilediğin gibi olur kardeşim. :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel cevaplar vermişsin Samet. İnsanlara güvenememek konusunda aslında bence haklısın. Ben de çok güvenmekten muzdaribim aslında. Güvenmemek gerekiyor. Bu zamanda kimseye güvenmemek lazım ki kendin yıpranmayasın. Çok klişe ama bir o kadar da gerçek bence. Dileklerin ne insancıl, ne barışçıl... Takdir ettim seni. Doğru söylemişsin, her dilek, her hayal parayla ilişkilendiriliyor ki bu da aslında - en azından kendi halkımızın - hayal gücümüzün ne kadar sınırlandırıldığını gösteriyor. Parayla her şey mümkün sanıyorlar, sanıyoruz. Paraya bağımlılık bu işte aslında, hayallerini bile onsuz kuramamak... Sonumuz hayırlı olsun diyor, sana, ailene, ülkemize mutlu, huzurlu bir 2017 diliyorum kardeşim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel, içten yorumun için sana çok teşekkür ederim. İyi dileklerim senin için de geçerli. Sonumuz harbiden hayırlı olsun :)

      Sil