Ocak 09, 2017

Bu Hafta Ne Öğrendim? #28


Yazının başlığını bile yazarken burayı özlediğimi anladım. Sanki ben yokken hepiniz parti yaptınız da ben gelemedim gibi oldu. Yok yok olsaydı siz haber verirdiniz. Her neyse, bilgilerimize geçelim ve tam 3 haftanın acısını çıkaralım!

1. Doğruluğu hakkında kesin bir bilgim yok ama Türkiye'de 95 kişiye 1 kahvehane, 60 bin kişiye 1 kütüphane düşüyor. (Sayıları bırakın artık insanlar bir yere kütüphane açıldığını duyunca bir garipsiyor.)

2. Nasa'nın internet hızı o kadar güçlüdür ki, Gta 5'i 4 saniyede indirebilirsiniz. (Oyun delisi olanlar için bu mucize gibi bir şey.)

3. En çok insan ölümüne sebep veren canlılar listesinde, 1. sırada sivrisinekler, 2. sırada ise insanlar vardır. (Çok güzel aynen devam.)

4. İnsanoğlunu aya götüren 145.000 satırlık yazılımı kodlayan Margaret Hamılton, Özgürlük Madalyası'na layık görüldü. (Benim liseli olmama şaşıranlar var fakat kadın bu madalyona kazandığında yaşı gerçekten çok gençti. Başarı çok önemli bir kazanım.)

5. Twitter'da 'Yılbaşı ikramiyesi bana çıktı' şakası yapan Denizlili Şoför Cevdet Demirtaş: "2.5 yıldır küs olduğum kaynanam bile beni aradı." dedi. (Burada ne öğrendin dersen vallaha paranın gücü başkan.)

6. Natalie Portman, Harvard Üniversitesi psikoloji bölümünü bitirmiştir. 6 dili akıcı bir şekilde konuşabilmektedir, bilim dergilerinde yayınlanmış 2 tezi vardır ve aynı zamanda Colombia Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesidir.

7. Bu bilgi biraz değişik olacak ama. "Kıyak geçmek" deyimi nereden gelmiştir biliyor musunuz? At üretim çiftliklerinde atların çiftleştirilmesi sırasında olaya eşlik eden yardımcı kahyalar çiftleşme sırasında erkek atın organı dişiden kazara çıkarsa hemen uzanır ve yerine tekrardan yerleştirirmiş. İşte bu olaya kıyak yapan kıyak yapan kişiye de kıyakçı denirmiş.

8. Kaplumbağalar popolarından nefes alıyormuş lanet olsun. Şu pis pis bilgiler verdikten sonra kıs kıs gülen adamlara döndüm resmen.

9. Türkçedeki hafta günlerinin anlamlarını bilen var mı?

Pazartesi: Pazar ertesi
Salı: Üçüncü (İbranice)
Çarşamba: Cehar Şenbe; Dördüncü Gün (Farsça)
Perşembe: Penç Şenbe; Beşinci Gün (Farsça)
Cuma: Toplama, Toplanma (Arapça)
Cumartesi: Cumadan sonraki gün

İlginç bir şey daha var. Güneş takvimine göre hazırlanmış olan diğer ülkelerde de haftanın ilk günü pazardır.

Bu haftalık bu kadar. Ardı ardına yazılar paylaşmayı planlıyorum beni ve yazılarımı sakın unutmayın. Allah'a emanetsiniz.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

8 yorum:

  1. Bu hızla gidersek sivrisinekleri geride bırakmamız çok yakın olsa gerek :(
    Bazı yerlerde haftanın Pazar günüyle başladığını duymuştum sanki..

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler gündelik hayatta pek işimize yaramayacak olsa da parantez içerisindeki yorumlarınızı sevdim, güzel bir yayın olmuş, yazılarınızı takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yorum çünkü gündelik bilgiler de eklemem gerektiğini anladım :) Sevgiler :)

      Sil
  3. Yeni bilgilerle yine karşımızdasin :)

    YanıtlaSil
  4. Bilgiler kadar onlara yaptığın yorumlarda güzeldi :)

    YanıtlaSil