Şubat 06, 2017

Bu Hafta Ne Öğrendim? #29



Dostlar merhaba, fark ettiniz mi bilmiyorum ama haftalık yayın planımı değiştirdim. Artık Pazartesi "Bu Hafta Ne Öğrendim?" Perşembe "Kişisel Yazı" ve bir de istenilen zamanda ekstra yayın paylaşacağım. Umarım bu düzende güzelce ilerlerim. Hadi şimdi bilgilere başlayalım, özlendi.

1. Harvard Üniversitesi'nde görev yapan bilim insanları 1 asırdır bilim dünyasında teori olarak kalan Metalik Hidrojen'i üretmeyi başardı. Roketler ve süper iletkenler için kullanılabilecek.

2. 15 temmuz 2016'dan bugüne yeni doğan 61 bin bebeğe Ömer Halisdemir ismi verildi. (Ulan ne kadar güzel bir şey bu, adını yaşatmak gurur verici. İnşallah büyüyünce isimlerine layık birer vatandaş olurlar.)

3. Yasuo Takamatsu adında bir Japon, büyük Tsunami'nin ardından 5 yıldır denizde kaybolan eşini arıyor. (Ölüsünü ölüsünü hemen ilginç düşünmeyin.)

4. İngiltere'de örümcek ağından antibiyotikli bandaj üretildi. Yaraları iyileştirmek ve ilaç vermek için kullanılacak. (İlaç vermek için değil de yaraları iyileştirme konusunda yararlı olabilir. Kabuk bağlama süresini en aza indirgeme gibi.)

5. İnsanların %93'ü yatağa girmeden önce kaç saat uyuyacaklarını hesaplıyor. (aahaha ben dakikasını bile hesaplıyorum sen ne diyorsun.)

6. Biliyorsunuz geçenlerde Instagram'a canlı yayın özelliği geldi. Bende hemen ünlüler neler yapıyor acaba dedim ve Dünya gündemine teker teker bakmaya başladım. David Beckham'ın oğlu Brooklyn canlı yayın açmıştı bende biraz izleyeyim dedim. Bir baktım ki Beckham yoruma "Senin okulda olman gerekiyordu." yazdı. Kahkaha attım bildiğin, ünlü de olsalar onlarda baba-oğul değil mi? (tabii ki u should be at school yazdı.)

7. "Eski insanlar nasıl bu kadar üretkendi?" sorusuna alın cevap. Uyumamak için saçını duvara bağlayan bir insan. (1948)


8. İnsan aslnda 3 kişiliğe sahip; olduğu sandığı, diğer insanların gördüğü ve gerçekte olduğu kişi. (Merak etmeyin yani kimse kişiliksiz değil.)

9. Önemli duyuru heyy! 5 şubat'tan sonra WhatsApp'ta ekran görüntüsü alınca karşı tarafa bildirim gideceği iddia edildi. (Doğruluğu kesin mi bilmem ama siz yine de dikkatli olun.)

10. Siz bu yazdığımı okurken Youtube'da 300 saatlik videolar yüklenmiş olacak ve bütün videoları izlemek 2 bin yılınızı alacak.

11. Son bir söz: "Sıradan insanların büyük televizyonları, sıra dışı insanların ise büyük kütüphaneleri vardır." - Robin Sharma

Dostlar bugünlük de böyle. Perşembe günü görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Samet Tutal
Samet Tutal

Blogda fazlaca profesyonelim, hayatta bayâ acemiyim ve kendimle oldukça barışığım. Her şeyi eleştiren ve eleştirilmeye de açık bir insanım.

13 yorum:

  1. Saçını duvara bağlayan insan baya ilginç geldi bana, bir an aklımdan boşa harcadığım onca zaman geçti, teşekkürler paylaşım için Samet =)

    YanıtlaSil
  2. Vay ne bazı bilgileri ilginç buldum yine şahane bilgiler bunlar Samet :)

    YanıtlaSil
  3. Son maddeye dibine kadar katılan muggle 🙋🙃 Teşekkürler bu arada 😇

    YanıtlaSil
  4. Blogumda bir akıma davetlisin Samet ⭐

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel sizin gibi öğrendiklerini paylaşana bakın sayenizde yeni bilgiler edindim. Böylesine kusursuz ve sade anlatımınız bu yazıyı zevkle okumamı sağladı. Takipte kalacağım

    YanıtlaSil
  6. "Sıradan insanların büyük televizyonları, sıra dışı insanların ise büyük kütüphaneleri vardır."

    Artık televizyon ekranım laptop ekranımdan küçük olduğu için üzülmeyeceğim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ekrandan bende seyrederim vallaha ne güzel :)

      Sil
  7. Sizi takipteyim bana da beklerim sevgiler;)
    www.guzelvekulturlu.com

    YanıtlaSil